4 september 2009

Tematrio - Utomämnes

Jag är hopplöst efter när det gäller Tematrios, så nu ska jag göra mitt bästa för att komma ikapp. ;)

Berätta tre saker om er själva. Kanske har ni lust att prata om er familj, om era intressen eller om era arbeten. Välj fritt!

  • När jag var liten flyttade vi oändligt många gånger på grund av min mammas rastlöshet (som senare visade sig bero på adhd), så numera har jag svårt för att bo på samma ställe (dvs. i samma lägenhet - jag bor gärna kvar i samma stad) för länge. Precis när jag flyttat hemifrån så bytte jag bostad tre gånger på mindre än ett år, och de senaste åtta åren har jag haft sex olika lägenheter.
  • Första gången jag såg filmen 28 dagar senare kunde jag inte sova ensam på nästan tre månader. (Jag har alltid älskat skräckfilm, men zombies och zombieliknande varelser klarar jag inte av. Jag kan inte ens se zombiekomedin Shaun of the Dead. Detta skyller jag på serietidningen Dylan.) Det var lite besvärligt, eftersom min dåvarande pojkvän var tvungen att åka ner till Stockholm på sin morfars begravning och var borta i tre dagar. Jag lyssnade på talböcker hela nätterna och sov inte många timmar.
  • Jag blir väldigt lätt intresserad av saker och brinner för just detta i kanske två veckor, om jag har tur - ibland är det tre dagar. Sen är det inte roligt längre. Exempel på "fads" jag haft det senaste året: odling av kryddväxter, virkning, bentos, lapptäcksmönster... och det är bara de saker jag kommer ihåg. Att jag fortfarande både läser böcker och simmar regelbundet är ett litet mirakel.
Jaha, det blev en tematrio om mina nojjor och manier, det här. =) Jag har förstås många, många fler... (Bonusinfo: jag klarar inte av lukter och tvättar händerna tusen gånger när jag lagar mat - så fort jag blir kletig eller får nån lukt på mig, t.ex. lök eller fisk. Starkt ljus kan jag inte heller med, eller vissa ljud.)

Inga kommentarer: